Lite rörd

Det finns dagar då man känner sig grå, tom och orkeslös. Dagar då man är tämligen säker på att ens egen insats här på jorden är rätt försumbar. Aldrig onödig, men inget som går till historian.
Och sen finns det dagar när lyckan skummar över som en galet kall trocadero. När ditt eget leende smittar andra och så blir det bara en galen lovebombing av allt.

Igår var jag glad. Mina ögon gnistrade ikapp med solen och fast jag borde vara stressad var jag det inte.
Och det är i såna lägen som omvärlden förvånar en..
Igår fick jag höra av de mest oväntade personer att jag var saknad, att världen saknade lite energi utan min närvaro. Och detta kom från en kollega som jag trott att hon uppfattade mig som rätt dryg.
Oväntat.

Att få höra andras reaktion och tankar om en själv är en gåva som värmer.
Man får bara ge tillbaka samma gåva, och sluta hålla tankar för sig själv. De skadar sällan någon om de bara är ärliga och varma. 

När sa du till någon senast hur de påverkade dig? Eller att du bara tyckte om dem? Utan intentioner eller syften.. bara ren feedback

(Ja jag vet, skulle inte blogga men orden blev för många i skallen)


Kommentarer
Postat av: Pia

Så kloka tankar Åsa! Jag tycker inte alls att du ska ha några bloggpauser!



Det är väl så i vår glassiga veckotidningsvärld att vi känner oss onormala när vi har helt vanliga ups-and-downs. Livet ÄR ju såhär, och inte så förutsägbart som vi tror att andra förväntar av oss. Med tiden lär man sig att det är okej att dippa och att stanna i den känslan sålänge man behöver. Goda vänner och viktiga människor i ens liv står ändå kvar när man landar igen.



Vi är ALLDELES för dåliga att ge positiv feedback och spontan uppskattning. På mitt jobb är vi nog ändå ganska duktiga på det trots allt och det kanske beror på att vi, direkt eller indirekt, jobbar med sköra människor. Men i tider av stress och förändringar så glömmer vi, trots att vi vet hur viktigt det är. Vi behöver påminna varandra, tack för att du just påminde mig!

2010-03-04 @ 18:29:00
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Tackar!

Och jag tror vi är duktiga generellt på att ge feedback på de vi uppenbart gillar, de som redan står nära och är officiellt "bra". Men den där oväntade feedbacken måste även jag bli bättre på!



Och bloggpausen är endast för att jag har huset fullt med uppländsk släkt som vill umgås :-) Dom tvingar mig att fika istället för att skriva texter.

2010-03-05 @ 06:50:05
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0