Saknar någon eller saknar dig?

Skulle ju sluta skriva om kärlek, men fann mig sitta och reflektera över den ändå. På hur singlar kan delas upp i två läger:

De som saknar Någon de Älskat
De som saknar Någon ny.


Den första är romantiserar om hur förhållandet och personen var, gör den oförmögen att se nya människors förmågor och talanger. En känsla av att inte vara klar, men en oförmåga att kanske ta tag i det: Be om en ny chans eller faktiskt skita i det och gå vidare. Här är min erfarenhet att män ofta är rätt länge. Generalisering, ja.

De som saknar någon ny romantiserar om drömprinsen/prinsessan, askungensyndromet.  Hur den skall komplettera livet, hur handsken kommer att passa utan besvär. Ett uppmålande av ett luftslott som är fantastiskt vanlig bland internetdejtande kvinnor. "Han skall vara 1.80 lång, kunna spela panflöjt och skriva romantiska brev medan han hugger ved". En rätt skev längtan det med.

Jag har drömt om drömprinsen, då jag nånstans tror på naturliga attraktioner. Jag har dock slutat tro på DRÖMprinsen och är villig att lita mer på mötet mellan två människor. Känns det bra där och då? Om ja, varför inte undersöka närmare och se vad som inträffar. Om nej, då är det inte troligt att mer händer.
Inte svårare än så. 


Och med det sagt så blir självklart dagens låt: Olle Ljungström - Som man bäddar


Kommentarer
Postat av: ljusblo

God kväll...:-)



Du kan verkligen det där med att formulera ner dina tankar och undringar till trevliga meningar vilket gör att det är kul att titta in här och läsa.



Nu kände jag mig träffad men faktiskt så tillhör jag ingen av dom här:

De som saknar Någon de Älskat

De som saknar Någon ny.



Jag är kvar på "jag älskar henne" stadiet...



Du har helt rätt i att jag inte kommer att släppa in någon annan på väldigt länge...:-)



Du har kloka tankar och verkar helt klart ha lärt känna dig själv och vet vad du vill, hur du ska må bra och hur du ska ta din nästa partner känslomässigt...



Lika bra att skura vidare här...



2010-02-25 @ 17:46:54
URL: http://ljusblo.blogg.se/
Postat av: Åsa (bloggens ägare)

Oh vad bra att du tittade in och inte kände igen dig!

För här tror jag det är en liten fälla många går i. Det tror sig vara kvar i Älskar stadiet. Men krävs det inte för två för att älska? Och om den andra sagt nej, gått vidare så är man ju i saknarstadiet även om känslorna är starka.



Nu vet jag ju inte om din kärlek är besvarad men jag tackar för komplimangen om mina tankar. Den värmer!

2010-02-25 @ 18:16:32
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: Åsa (bloggens ägare)

Och ja jag är redo för ngn ny i livet då jag är "klar" med mig själv (blir man nånsin det) men det gör mig likförbaskat singel då ingen behagar dyka upp och sätta mitt hjärta i brand

2010-02-25 @ 18:20:00
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: ljusblo

:-)

Singel men det man märker på dig är att du är en stabil singel långt ifrån desperat och när den där blicken, leendet och kontakten dyker upp så kommer det nog att gå bra för dig.

Kärlek är i och för sig fruktansvärt svårt vilket vi kommit fram till tidigare...



Kärleken är nog besvarad i mitt fall men frågan är om hon trots det vågar att fortsätta...

Att jag älskar henne kan jag inte göra så mycket åt just nu...:-)



Ha en trevlig kväll..

2010-02-25 @ 20:18:19
URL: http://ljusblo.blogg.se/
Postat av: Åsa (bloggens ägare)

Då har du mina tummar att hon vågar.. Kärlek är synd att kasta bort!! Och älska på du, jag är för mer sånt i tillvaron.

2010-02-25 @ 20:27:22
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0