Prylar borde inte göra dig lycklig

men jag glömmer att jag är en tekniknörd emellanåt som blir fruktansvärt uppspelt inspirerad och ja tamefan lycklig av prylar.
Har fått min iPhone idag.
Är såld, helt förälskad.
Om Spotify gjorde att jag isolerade mig i en månad i ren musikorgie, så har denna lilla lur väckt känslor i mig som varit gömda och glömda länge..

Den är blank, intelligent, lyder minsta vink, spelar min musik, låter mig prata med vänner både i text och tal...
Den piper och skiner och fyller mitt liv med glädje..
Jag tittar på den med ändlös beundran.
Må vi aldrig skiljas åt, min lilla iPhone och jag

Och med denna musikfest som jag haft idag började jag klura med vilket album jag inte skulle kunna överleva utan. Om man bara får ta med ett album till en öde ö och leva med det resten av livet...
Ett omöjligt val.. Det finns för mkt som är bra, det spretar och humöret spelar in. Men när det kommer till kritan finns det alltid ett album som man återvänder till. Som ger en energi, som man inte kan lyssna sig trött på.
För er som känner mig, vet ni att det är The Maytals för min del... Musiken som alla ber mig stänga av 
Musiken som gör att jag ler och är mitt allra bästa jag.



Den dag jag hittar mannen som reagerar likadant på detta album som mig så gifter jag mig.
Där och då: Med Toots i bakgrunden, stråhatt i solen och paraplydrinkar till alla jag uppskattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0