Fönstertittande

Grannarna i mitt kvarter äter middag, med levande ljus och rödvin. Jag blir varm av detta.
Jag blir varmare av att se att de tittar varandra i ögonen och ler. Trivs i sin kokong. Älskar varandra
Jag älskar just de blickarna i samförstånd, dom varma ögonkasten. De säger mer om ett förhållande än om de håller i handen eller kysser varandra passionerat. 
Från samförstånd kan få saker gå fel. 
Om man orkar se på varanda i ögonen utan att vilja fly, utan känner att man hittat hem så är man hemma.

Fredagskvällen är snöig och jag är lätt upprymd med tanken på att ha långhelg. Ledigt. Paus. Andrum.
Förbaskat välbehövligt. Ungefär som ett frisörbesök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0