Diskokärlek

Singelparty på sundspärlan. Peter Siepen, speeddating och "galna upptåg".

VEM går på dessa?
Blir folk "ihop" av såna här evenamang?

Jag ser liksom bara följande kväll: Stor lokal full med kåta killar som vill ligga alternativt blyga killar som har svårt att hitta andra forum. Båda dricker sig fulla för att våga. Kvinnor åker dit med vin i magen och raffiga stassar med tjejgänget för en galen kväll. All får en stämpel med "villigt Kött" i pannan och hånglar sedan med lagom lämplig främling så länge drinkarna gör dig modig.
Jag ser klyschiga inledningsfraser, parningsdans, kvinnor som putar med läppar för att killar som skrockar ser på.

VA, va säger ni - Tycker ni jag är bitter, cynisk och generaliserar grovt?  :-)

Fast det här med diskoförhållanden är rätt intressant... Folk som finner varann i diskomörkret, spontanhånglar och blir sen ihop.
Görs sånt på 2000-talet?

Jag kanske bara borde ta ur tummen ur min berömda rumpa och spontanhångla mer. Låta reptilhjärnan ta över och sluta vilja ha något som  fungerar och inspirerar i längden.
Fast, hade jag lämnat hjärnan avslagen hade det faktiskt inte varit jag.


Kommentarer
Postat av: x

Så där funkar det mest överallt på nattklubbar idag, Siepens singelkalas är inget speciellt undantag. Jag och mina tjejkompisar som varit singlar väldigt länge diskuterar ofta det här med att gå hem med nån första kvällen. Majoriteten av oss tänkte att det absolut inte kan bli nåt mer om man "lättat" på kjolen första gången - men där hade vi faktiskt fel! En champagnedimmig kväll på krogen hittade jag mitt livs stora kärlek och allt hände den natten - men ledde ändå till den fina kärlek vi delar idag. Så ja, det kan funka!

2010-02-11 @ 14:49:31
Postat av: Åsa (ja bloggens ägare)

Absolut.. och det är därför jag fördömer mitt eget raljerande lite :-)

Jag vet ju att bland diskodunket är det fullt möjligt att hitta sitt livs kärlek. Kanske till och med lättare än genom nätdejting där man kan fastna i omöjliga krav på vad man önskar.



Grattis till kärleken :)

2010-02-11 @ 18:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0