Är det dags för P1?

Jag är P3 lyssnare av naturen. Detta då jag finner att den har den perfekta mixen av lättsamt prat / underhållning / god musik / allvar. Jag vet att kanalen är till för såna under 25 men jag skiter i det. I andra kanaler finns inte morgonpasset eller Christer och jag är ledsen, det är för mig ypperlig radiounderhållning.

Och det är nu med bävan det är dags för förändring av mina morgonvanor... Martina försvinner och det känns fel. Likt när Olle försvann tidigare (hette han så...), han var ju en naturlig del av mina morgnar och att ersätta hans trygga röst var hemskt. Och in kom två flamsiga personer (Hanna och Kodjo) och jag tänkte neeeeej.. Nu är tanten för gammal, dags för P1 kanske. Men veckorna gick och de började sakta men säkert bli lika uppskattade som Olle var. Nu kan jag inte förstå min oro. Ett liv utan Hanna är just nu otänkbart, hon får mig att skratta bakom ratten varje morgon.



Men som sagt dags för Moa Svan att ta över. Och jag är inte hänförd. Hennes tidigare inhopp på helgen och Kärlekspanelen har fått mig att tycka hon är lite naiv och .. tja inte så fascinerande. Jag hatar egentligen att säga negativa saker om folk på nätet, då det är en form av mobbning. Men, om Moa läser detta så får du se det som konstruktiv kritik att kanske inte alltid komma med egna slutsatser av andras kloka tankar. Jag menar inte illa, jag är bara orolig att mina morgnar skall mista sin guldglans och denna oro överför jag på Moas personlighet

DOCK är jag villig att testa Moa. Kanske växer hon i Morgonpasset ändå?

Eller så får jag börja bli P1 lyssnare som Svensk Radio anser att jag redan borde vara...

Det kallas i-landsproblem

Kommentarer
Postat av: ljusblo

Jag hade såklart inte tänkt på det innan men det var så självklart att du var en p 3-människa.

Klokt...

Det är jag också...:-)

Vad jag tycker om reklamradio kan man nog läsa både här och där i min blogg....det brukar glida in liksom.



Det roliga är att man kan hitta vad jag tycker om Morgonpasset och Christer också...



Det är kul att vi är eniga om en sak i alla fall och nästan lika kul att vi inte är det om den andra.



http://ljusblo.blogg.se/2009/july/morgonpasset-i-p-3.html



Måste dock säga att dom har blivit bättre....men jag lyssnar inte på dom långa stunder.



http://ljusblo.blogg.se/2009/april/otippade-smakkombinationer-i-christer-i-p-3.html



http://ljusblo.blogg.se/2009/april/christer-i-p-3.html



http://ljusblo.blogg.se/2009/april/jag-har-aldrig.html



Den sista där är lite skum...:-)

En sån kan väl du göra, så har vi snart koll å varandra...hahaaa



2010-02-26 @ 15:14:47
URL: http://ljusblo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tänk så hemskt om alla tänkte lika och tyckte lika som en själv!

Nu skall jag spana på dina inlägg och se om jag kan tillhanda hålla en lista

2010-02-26 @ 16:39:35
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0