Vi behöver inte såna förebilder

Jag blir ledsen av många tjejer idag. Dom är så porrifierade att jag gråter. Dom tycker de är så frigjorda men känns mest som de gått ett varv för långt och är nu mer vulgära barbiedocker som möter de mest primitiva mäns krav. Tex tjejerna på firmafesten som på fullt allvar försökte impa på killarna genom att erbjuda lite kravlöst gruppsex på parkeringen. Snälla nån, det är inte sunt.

Missförstå mig rätt - Jag vill inte tillbaka till feminism som krävde orakade armhålor.

Men jag vill ha ÄKTA självkänsla och förmåga att stå på egna ben oavsett vad den stora flocken gör. Inte bara kvinnor förresten, även män. Individer som litar på att man inte behöver sätta upp en häftig fasad som att hångla upp porrstjärnor för att uppnå respekt.

Börjar bli svårt attt hitta såna förebilder i dagens samhälle och mediavärld. Och då blir man som mor till en liten dotter lite rädd


Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Ja tack för de orden. Man blir mörkrädd hur flickorna beter sig numer. Just vulgärt så det stör nästan.Primitivt ja se hur de åmar sig i videorna allihop rena sexfixeringen halvnakna medans killarna är så påklädda så de är för mycket det istället,Det sänder fel signaler, Inte undra på hur våldtäkter och överfall ökar i omfattning! De matas ju från mediernas sida med dessa bilder.Näe vill ha ändring till lagom.

Postat av: Ludde (klok gubbe)

Jag håller med dig!



2008-09-17 @ 10:29:53
URL: http://luddelundell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0