Återfall till IT-glansåren

Har levt ett annat liv denna vecka. Mitt vanliga småbarnsensammamamman i fart och karriär ersattes av glidarÅsa.
Har ätit trerätters på Papi som fick mig att nästan ... skriva epos. Deras risotto landade som en jumbojet i magen och jag svär att anledningen till att jag vaknar varje morgon är deras Creme Brulee. Och vinet .. porlade ner utan ansträngning

Jag gick säkert upp tre kilo bara av att läsa menyn. Men bryr mig inte. Det var ren skär dekadens.

Och istället för att återgå til det normala livet där så tog jag tåget till Lund och satt med rödvin i handen och snackade skit med en av vän/arbetskollega sen förr. Kryddan från "Helt Apropå" satt mitt emot, och medan höstlöven sakta skiftade färg så ansåg väninnan och jag att vi förtjänade ngt mer än bara en zunkig pasta så vi ramlade mot Grand Hotel där vi matades med hummer, ostron, servicen var ypperlig och återigen vin som var himlasänt.

Och återigen var jag snygg som Winona, och humöret var på topp.

Nu sitter jag här och är slutkörd som få. Har försökt återanpassa mig i mitt gamla liv genom att rulla chokladbollar och karva pumpor. Plus sitter och bekymrar mig över en vän som jag vill stötta men inte vet hur. I mitt vanliga liv händer det inte mkt, bekymren är få men stora och glamouren duggar inte tätt. Men om jag fick välja så är valet enklare än husmanskost +> vardagsåsa vinner, då är det väldigt skönt att inte vara GlidarÅsa.
Det kostar för mkt att ligga på topp även om det roar för stunden

För övrigt: - Följ min blogg med bloggkoll

Kommentarer
Postat av: Veronica

Det låter helt underbart Åsa! drömmer mig bort

2008-09-28 @ 16:59:18
URL: http://www.silverblavinge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0