Hur stor kan en chokladkaka bli?????

Varit och ätit på Brooklyn och ätit den största efterrätt jag nånsin sett. Hoppas kunna överföra den digitala bilden från mobiltelefonen men jag är trots ingenjörsexamen en lätt teknikidiot när det gäller såna grejer så hoppas inte för mkt så här kommer en beskrivning:

Chokladglacerad, stabbig men saftig chokladkaka av typen mudcake i samma storlek som en mindre matchboll till EM.

Jag fruktar till viss del min hälsa pga denna kaka, då den innehöll en livsdos av ägg, choklad, fett och socker. En Elvis style cake. Samtidigt var den förbaskade kakan så god att jag inte kunde lämna den ifred utan vräkte i mig obsena mängder (vilket gör att jag är lätt groggy och dissy nu). Inte heller var den så normalgod att jag kunde lämna det som var kvar på tallriken och gå därifrån nöjd. Nejdå, dumskallen Åsa ber om doggybag. Så nu står helveteskakan och ropar på mig i kylskåpet.

Råd: Gå till brooklyn, beställ den (till ett sällskap på fyra), häpna och bedåras

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Åsa mums så gott det där låter,,,Filifjonkan är lite svag för godsaker med risk att man få lite "tunggung" snart måste börja med lite gymping tror jag klämmer lite på valken vid byxlinningen uscha..Har du inga öronproppar hemma som du kan trycka i så du glömmer bort den..förklä den där i skåpet med ett gäng salladsblad och lite morötter på den så ser du den inte skrattar jaja livet är kämpigt mer fniss du kan få en bit kladdkaka av mig om du kommer över,,finns grädde med..hahha..ha en skön helg ialla fall

2008-07-18 @ 16:23:17
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Teresa

En doggybag till en efterrätt! Då måste den varit både stor och fantastisk. Kan inte tänka mig en enda gång som jag INTE ätit upp min efterrätt. Tror att jag måste ta mig dit någon gång :)

2008-07-19 @ 07:50:25
URL: http://www.malika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0