Lycka är

att nånstans i våffelsmetigt kök finna sig med ett brett leende. Katten är för tjock. Primulorna i fönstret har dött och det finns en sisådär 1000 måsten som fyller mitt internminne.
Men vad spelar det för roll när vardagslyckan slår till?
När man finner sig i klang med sig själv och sin omgivning. När man är sitt bästa jag utan att ens tänka på det.

Idag infann sig den känslan när jag insåg att mina barn faktiskt är lika stora musiknördar som mig när de debatterade om Miss Li eller Specials var bäst att dansa till. Det bådar gott för framtiden. Världen behöver fler som hänförs åt musik. Musik tyder på ett vaket sinne och en förmåga att känna.

Idag infann sig känslan när jag såg Ven spegla sig i Öresund.

Idag infann sig känslan när jag såg spår av ett coachande samtal ge resultat i en kollegas diskussion.

Idag infann sig vardagslycka. Som oftast. Som alltid, aldrig fel.
Inga stora grejer, men jag finner att just det där lilla, det magiska lilla är det som gör livet så extraordinärt.

Jag tror jag går och lever lite till...

Kommentarer
Postat av: H C Barregren, den store bloggaren

Som när jag läser din blogg :-)

2010-03-10 @ 07:49:48
URL: http://www.bums.nu
Postat av: Åsa

Oh tackar ödmjukast, du store bloggare :-D

2010-03-10 @ 16:11:59
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0