Konsumptionsfri månad

Skall testa och hoppa av det moderna samhället och inte konsumera ngt annat än mat.
En månad
Borde vara görbart, allt annat är befängt. Även med småkids som växer så det knakar.
Känner att jag inte vill vara med i detta slösa samhälle där yta är religion. Där mkt vill ha mer men alla vill ha allt.

Kanske falerar jag. Likt mitt vegetariska år som avbröts pga de där förbaskde hotdogsen som luktade så ljuvligt i IKEA kön.

Kanske bevisar jag att .. ingenting. Men det känns ändå bättre att medvetet utmana mönster i samhället som man ogillar istället för att bara sitta i soffan och muttra över det.

Kram till er. Världen behöver mer kramar från kända och okända.
Mer kärlek. Mindre yta.



Kommentarer
Postat av: Martin

Jag är också en av dom som hoppat av konsumtionståget. Blev liksom du trött på konsumtionshysterin...

Till saken hör att vi måste konsumera för inte ekonomin ska stagnera men det måste inte innebära att allt man har måste vara nytt och det senaste.

2010-01-22 @ 08:39:26
URL: http://karleksforklaringar.blogspot.com
Postat av: Åsa (ja bloggens ägare)

En svår balans är det..

Och jag tar mitt samhällsansvar och konsumerar i vanliga fall. Denna månad endast mat. Bara för att se vad som händer.

Nästa månad stöttar jag återigen marknadsekonomin :-)

2010-01-22 @ 17:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0