I norr kallar vi det bob

Här i södern envisas de med att kalla det snowracer. Likt förbaskat behöver jag en. Eller sonen KRÄVER en och jag har lovat. Men butikerna är tömda. Alla har snowracers utom mina barn. Stackars små. Självklart är en pulka inte lika rolig. Med bobben kan man ju svänga, sladda, styra och med mina rallygener är sånt nästan en mänsklig rättighet.

Jag fiskar runt hela blocket. Jag åker till alla affärer, men där verkar de tömma ut på vintergrejer fast snön är djup och som gjord att hoppa i.

VAR är bobbarna?
Finns det hemliga bob-outlets?
Måste man vara medlem i en hemlig klubb för att äga en snowracer?
Måste mamman pussa hemliga bobmannen i en skumgränd?

Jag har nu varit på jakt sedan i julas och mitt tålamod äro prövat..........


Kommentarer
Postat av: Theresa.

Den däringa bobmannen i mörka grände vore nog något för mig… ;)



Annars brukar väl sportaffärer saluföra sådana. Bobbar alltså. Inte skumma män, även om den tanken är lockande och säkert skulle sälja mycket bra.



Lycka till!

2010-01-31 @ 19:11:05
URL: http://theresaleezonars.blogspot.com/
Postat av: Åsa (ja bloggens ägare)

Haha, det hade ju gjort letandet lättare:

Gång 1 Poetiska män

Gång 2 Skumma bob män

Gång 3 Hockeynördar

Gång 4: Rea hörnan



Bara att välja modell som behagar en, lämna in eventuella rabattcheckar och sen åka hem och leva lyckligt resten av livet

2010-01-31 @ 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0