Äldre, men skön ändå

Ler åt Terris krönika om ålderhets. Hur vi 70 talister desperat håller fast vid hippheten, men att vi är närmare inkontinensskydd än vår första mens.

Ler är fel ord, jag storskrattar igenkännande.

För vi är en hypad generation. Som färgar, plockar, vaxar för att hålla oss unga. Som hänger med i trender för att inte bli mossiga. Vi byter tapet en gång i halvåret för att inte bli sådär pinsamma som andra generationer som renoverade en gång var 30:e år.

Men varför - Vågar vi inte vara lite gamla?
Att vara äldre är iofs att dö en smula, men jag gillar att få åren på min sida. Att ha erfarenhet.  Att få ett lugn som bara kan komma när man ramlat rätt  i sin egen kropp. Och skrattrynkor. Rätt charmigt det med.

Och männen blir gråhåriga, ack så vackert. Men gråhåriga kvinnor? De flesta av mina väninnor och jag är gråhåriga men låtsas inte om det. Jo, en - Vackra Tam med sitt silverhår. Nångång när jag är redo för att omdefiniera mig skall jag oxå vara så modig.

Tills dess sitter jag med undercut, färgat hår, indieglasögon och lyssnar på Glasvegas, som en sann 70-talist :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0