Det här med vardag

Dagens fundering kommer från Bob Hansson: "Hur många minutrar av ett liv – är minutrar MAN VERKLIGEN VILL HA?"

Personligen häpnar jag över hur folk tenderar att inte trivas i den vardag som är deras egen. Hur de konstant hittar fel och konstant drömmer sig bort. Istället för att

Här börjar jag undra om jag är abnormt tråkig eller om jag kommit på något större, ungefär som Thåström: Det är faktiskt ni som är dom konstiga och jag som är normal.

Är vardagen så hemsk?

Och med vardag menar jag inte att förgylla den med god mat och vara så Ica Kuriren käck.
Jag menar genuint - VARDAG. Tisdagskväll i TV soffa med katt på magen och disk som  borde diskas. Granndiskussion om maskrosor en junikväll. Veckohandling. Barn som skrattar åt en när man dansar. En favoritlåt på P3. Vattenpölar att studsa över på vägen till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Åsa (ja bloggens ägare)

Dagens kvasilycka: Jag lyckas posta en film :-)

2010-02-08 @ 21:44:59
Postat av: Martin

Det är sådana här tankar jag älskar. Folk, och där räknar jag in mig själv också, har en tendens att vilja mer hela tiden. Jag försöker bejaka vardagen, låta den vara som den är och förgylla den med små små saker som kan kännas stora i momentet. :-D

2010-02-09 @ 10:23:15
URL: http://karleksforklaringar.blogspot.com
Postat av: Åsa (ja bloggens ägare)

Med det här med att vilja och drömma är farlig, även om undertecknad gärna gör det. Men med det så "förfular" man det har och njuter inte av det. Emellanåt bör man bara stanna upp, ta sig en extra kopp kaffe och njuta av samtalet där och nu.

Just nu förgyllar jag tillvaron med en hemmalagad semla med bortalagad bulle: Lyxigt, men inte överkurs. Lagom. Perfekt :-)

2010-02-09 @ 16:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0