Våga vara nykter

Jag dricker inte när jag har mina barn. Jag dricker knappt ändå. Vin är gott, men inte till priset att mina barn skall sitta att ha ont i magen för att jag är konstigt skrattig.
Våga vara nykter, livet är roligt ändå.

Men - säger skeptikern, hur skall du då lära dina barn sunda alkoholvanor? Tja... kanske genom att introducera alkohol i deras närvaro när dom är större nog att förstå alkoholens inverkan. INte när de är små och fortfarande lär sig basics. Mina barn är under 7 år. Tiny kids. Inte nästan vuxna. Än så länge måste jag lära dem typ varför man borstar tänderna, inte leker med spott.

Var sak har sin tid

Precis som detta moraliska lilla infall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0