Ett aktivt val att vara positiv

Sådär.. Nu slutar vi gnälla. Över kollegor som gnäller, chefer som inte förstår, kärlek som inte kommer, väder som inte är som förväntat, mat som är dyrare... Varför fastna där? VArför välja att se vardagen, denna FANTASTISKA vardag i sånt dystert sken.. Det är roligare att se allt som är bra, sluta haka upp sig. Och som ett jäkla brev på posten sitter leendet där, energin smittar och livet leker..

Idag är jag till exempel förbannat glad över att ha ett jobb som fortfarande fascinerar mig efter 7 år. Jag tycker att min kitschiga julgran ser fantastisk ut och gör mig danssugen. JAg tycker att vädret är som gjort för en löksoppa, och en löksoppa gör sällan ngn arg. Idag är jag glad för att bor i ett hem där grannen knackar på med ett leende om jag glömt nycklarna i dörren. Jag är glad att P3 finns och förgyller min vardag. Jag är glad att andra har Iphone så jag får avundas dem. Jag är glad att jag inte oumbärlig utan kunde byta jobb utan att jorden gick under. Jag är glad att det finns hårfärg som gör mig vacker och trollar bort gråa hår..............

Tja.. ni förstår

Så, sätt på The Maytals – You Make Me Feel The Way I Do. Jo, inget gnäll över att det är gammal tråkig ska. Ska är fantastiskt. Sätt på, slappna.. Tänk på tre saker som gör dig glad idag, börja vagga med i takt till musiken. Sådär, dags att hoppa upp. Dags att dansa. Oavsett hur många som ser. För ju fler som ser desto fler ler. Så dansa, skaka skaka rumpan . Och så fortsätter vi The Maytals – Love Is A Special Feeling

Kärlek till er alla goddammit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0