34 år och besatt av korsriddare

Riddartiden har alla barn i sitt liv. När dom fäktas och inte kan få nog av riddarsagor.

Men när mina jämnåriga hade sin var jag besatt av grekisk mytologi och tyckte alla vara fåniga med sina diskussioner om runda bordet när man kunde leka Hades och annat mer fascinerande.


Nu har jag dock drabbats av riddarfeber och är igång med ÄNNU en bok om korsriddare: Tim Willocks - Religionen. Den är fantastisk. Jag drömmer mig bort. Jag vill oxå rida hästar, ha svallande hår och långa klänningar. Sa jag att den var fantastisk?


Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej på dig . Aha är det läge för riddare nu,,,lite Arn då kan man säga. Finns många gamla ruiner med riddarhistoria i kul att titta på med. Jaha den boken är väl som du säger bra då kanske nån gång att man läser dem med då. Har just läst ut Viveca Lärns sista Aprilväder /(fortsättning på Saltön) den var med bra lättläst. Rolig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0