Ta ut olyckan i förskott och bli lycklig

.. eller hoppas på det bästa och bli förtvivlad för minsta konstiga sak?

Jag brukar välja det första alternativet.

Inte helt säker på att det är det bästa för mitt hjärta alltid. För jag ältar, tänker ut nya skräckscenarion etc. För att sen bli JÄTTEGLAD när inget av de konstigheter jag har fantiserat ihop inträffar.


Typiskt exempel: Min lägenhetsinspektion idag. Ni kan inte ana vilka rövarhistorier jag haft i mitt huvud om vad som skulle inträffa och vilka fel de skulle ålägga mig. Men inspektionen gick, gubben var väldigt trevlig och han fann ..... ett fel. Och det hade jag redan förberett mig på. Plus han berömde min ugnstädning (se inlägg om JIF). Och nu sitter jag här och är så glad att kroppen nästan kräver champagne.


Kommentarer
Postat av: Teresa

Då får du ta och masa dig hit, här finns champange och eftersom jag ammar så kan vi inte öppna en flaska själva och jag är så sugen på en liten, liten sipp :)



Härligt att allt gick så bra, självklart hade du städat fantastiskt bra! Men jag förstår dig precis med att ta ut allt hemskt i förskott, jag gör exakt samma sak ...

2008-07-14 @ 16:15:47
URL: http://www.malika.se
Postat av: Filifjonkan

Filifjonkan läser in sig lite..hahha ja du det var ju bara att gratulera dig då. Alltid hittar de något men lite slitage måste det ju få vara man lever ju i bostaden med.Ett glas champagne är du väl värd i detta läge fniss..

2008-07-16 @ 10:20:59
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0