Browsar garderoben och gömmer mig för strykjärnet

Lektion nummer 1 i hur man får en bra klippning: Klä dig i sådan stil som du vill bli klippt. Vill du ha ett modernt hår som folk reagerar på håller det inte att komma i utvättad kjol med enfärgad tshirt. Så nu browsar jag desperat min garderob efter nåt som säger: Hallå, klipp mig poppigt, snyggt men ändå stilrent. Lutar åt en flummig naturfärgad tunika som gör DiLeva stolt och ett par fladdriga jeans. Och smycken efter humör imorgon.

Kattungen i huset är ljuvligt. Man glömmer hur mkt energi de har. TT har attackerat allt, inklusive min sovrumsdörr. Hon kommer skuttande som ett U, och så fort man vänder blicken bort så ligger hon på mina fötter och sover. Bedårande.

Och jag är lite stolt för grannar och förbipasserande tycker att min trädgård blivit så fin. Det gör att det var värt allt slitande sena och regniga kvällar. Så nu ska jag bara surfa ett stora ljusa senblommande dahlior. Älskar dom. Ren livsglädje och jag planerar att fylla hålrummen mellan syren och lilja resektive ros och lilja med kaskader av dom.

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Strykjärn.... vad har man det till :)

KUl, när det händer saker i trädgården.

2008-08-11 @ 21:16:30
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0