Fredag i förorten

This aint no disco, this aint no country club either...
... this is villaförorten.

Fredagsmys är vad majoriteten ägnar sig åt. Jag vet inte vad det innebär. Är det veckans samlag i kärnfamiljen? Eller är det chipsen  som dippas? Eller är det att somna klockan nio i soffan framför Lets Dance efter ha njutit av veckans rekommenderade vin från Allt om mat?

Nåväl, medan majoriteten fredagsmyser så har vi disko och lagar mat som är så jävla god att jag borde bjuda in fler. Men jag har ju mina barn som smakar, som ratar det mesta men hänför sig åt det jag minst anar. Det duger mer än väl en sån här dag. 


Dansar gör de dock alltid, mina älskade små. Som mamma.
Just nu dansar de gärna till Björn Skifs, precis som mormor. Jag vill höra Primal Scream men tvingas stänga av "den där tradiga musiken". Dessa kompromisser, men sen så sjunger Björn om att krama mig och då förlåter jag honom.

Och det är väl den känslan jag gillar med fredagen, att skaka av sig veckans allvar och måsten. Bara dansa runt till musik som varken gör dig låg eller kärlekskrank. Bara lite lätt tokig i livet.

Glad fredag på er.


Kommentarer
Postat av: Martin

Glad fredag till dig med och tack för ett upplyftande inlägg :D

2010-03-12 @ 15:44:21
URL: http://karleksforklaringar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Man får inga nobelpris för fredagstankar, men man kan ju få ett leende och det räcker :P

2010-03-12 @ 15:58:19
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0