Are you strong enough to be my man?

För en gång skull håller jag med Maria Wollin:

"De allra flesta killar vill ha en foglig tjej som fnissar och inte stör."

Att vara lång och stark är inte det som gör en attraktivast på marknaden som tjej, då majoriteten vill ha en liten blond fnissig brud som ser bra ut på armen. SOm har lagom starka åsikter, som fnissar åt dina skämt men inte ifråagsätter dina eller polarnas åsikter. Och jag skall inte hymla.. Många kvinnor söker en lång stillig kille som inte är för "dryg" och flamboyant i sitt beteende... Som vill spendera varje sekund med dom då de saknar övrigt att fylla livet med.

Men de vackraste män jag mött har struntat i detta med lagom-brudar. Och med  vacker menar jag aldrig tvålfager. Vacker blir man om jag finner dig intressant, så enkelt.. Dessa vackra har istället hänförts över Kvinnligheten och den styrka som kommer med dem. De har med stolthet lagt armen om mina axlar när jag debatterat abortpolitik och lett nöjt... "Denna kvinna som inte behöver mig, älskar mig. Hon är med mig killar, jag är man nog åt detta kräsna fruntimmer". Och med fruntimmer menar jag inget nervärderande. Fruntimmer tycker jag är ett underbart ord som faktiskt lite målar upp den styrka som kvinnor har en tendens att ha men vägrar medge.

Det är väl denna medelsvenska feghet som jag tröttnar på när jag har mina bittra stunder. Att vi väljer lagom pastellblått istället för att våga bära kornblått med all dess intensitet och glamour! Som dessa män som väljer en kvinna med lagom längd och lagom starka åsikter.

Jag vill ha mer människor med mod!
Mer män som hänförs av mig också, men det tål jag att vänta på :-D

Dagens musik:  Johnny

Kommentarer
Postat av: Magnus

Måste säga att du skriver väldigt bra. :) Och Djungelvrål är underbart!

2010-03-13 @ 10:29:46
URL: http://magnusskoglunds.blogg.se/
Postat av: Åsa

Djungelvrån och Salta björnar (och de danska salta pingvinerna) är helt enkelt urtufft kan vi enas om.



Och tack för komplimangen, sånt sväljer undertecknad med hull och hår en lördagseftermiddag

2010-03-13 @ 14:52:25
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja du Åsa, det där är väl en ständig konflikt mellan "Så här vill jag vara" och "så här vill jag att andra ska uppfatta mig (som man/kvinna)". Hur många gånger hör man inte en del män säga att dom vill ha en stark kvinna, fast dom egentligen är livrädda och inte vågar stå för att de faktiskt trivs bäst i beskyddar-rollen.



Lika många gånger som man hör en del kvinnor säga att dom helst vill ha snälla killar, för att sedan dissa samma kille för att hon (och vänninorna)tycker att han var för tråkig.



Vi är nog allmänt otydliga med vilka vi är innerst inne och vad vi vill. Vi kanske inte riktigt vill se vissa sidor, än mindre stå för dom.



'We talk the talk, but we don't walk the walk'



Men förhoppningsvis ska kaka hitta maka...så småningom :-)

2010-03-14 @ 08:03:53
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Kakor hittar ju makor till slut, men jag tror precis som du säger att många är förbaskat otydliga vad de vill ha. Sen är ju ordet "vill ha" en personlig hatgrej: Jag tror ju man råkar ut för folk som kompletterar en och där uppstår kärlek.

Jag tror att själva önskandet är del av boven.

Säger jag själv och kastar sten i glashus då jag önskar hela tiden ;-D

2010-03-14 @ 08:13:47
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: Pia

Haha, me too! Var ska man annars kasta sten, om inte i glashus?? :-D

2010-03-14 @ 09:07:45
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0