Kvinnlig logik

- Alltså X har inte ringt på flera dagar
- Nääää, sicket svin..
- Fast han är ju snygg iaf


Ovanstående fantastiska replikskifte bevittnades/tjuvlyssnade jag när jag simmade fram i bassängen. Samtalet utspelades mellan två sjukt vackra tonårstjejer som inte ens har en aning om hur vackra de är. Och det känns... typiskt.. Hur yta betyder mer än beteende.

Fasiken... Skönhet är ju mer än ett fagert skal än samhällets normer. En större näsa kan ge karaktär, en underbar personlighet gör att människan blir så unik att de inte går att betrakta dom som annat än vackra.

Kan vi inte sluta med denna Barbie-hets? Att formanpassa oss till dagens skönhetsideal? Kan vi inte prata lite mer med varandra istället och medge om vi finner varandra intressanta igen.

Våga se människan som den är och beter sig, och inte på deras ögonfärg.

Och dumpa den vackra idioten om  han behandlar dig illa.

Kommentarer
Postat av: Anders Jacobsson

Bravo inlägg!



Klapp, klapp, klapp men..

i o f s han är ju snygg...så...ja??

2010-01-14 @ 21:49:30
URL: http://blogg.alltombarn.se/andersjacobsson/
Postat av: Åsa (ja bloggens ägare)

Relevant fråga :-)

Och återstår för tonårsbrudarna att tänka den tanken klart.

Jag nöjer mig med vackra tankar och en känsla av samhörighet. Men jag är ju snart medelålders

2010-01-14 @ 22:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0