"Jag är intresserad av dig"

är för övrigt det vackraste man kan säga till mig.. Jag vill inte höra att jag är vacker, självständig, charmig eller whatever.. Likväl som jag inte kommer dränka dig i tomma komplimanger. 

Jag vill bli intresserad.

Jag vill göra dig intresserad.

Därför är den enkla meningen "Jag är intresserad av dig" så briljant. Den borde sägas oftare.

När människor gör dig om än så lite nyfiken.
När du genuint vill spendera mer tid med dem eller höra mer om vad de har att säga. Om allt.

Inte bara kärleksmässigt, för människor har en förmåga att göra mig iaf nyfiken minst en gång om dagen.
Fast då hade repliken kanske misslett, skapat falska förvänintningar? Om man hänfört sagt till den ytliga bekantskapen som man diskuterat Coupland med. Kanske vara rakare då att säga "Jag är intresserad av vad du har att säga"

Ord är magiska... Genom att lägga till några så har du en annan känsla. Genom att lägga till ett kanske så har du förminskat ditt budskap.

Annars: Idag snurrar Hästpojken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0