Jante och Idol

idag slog det mig vad som är fel på svenska idoljakter eller musiktävlingar. Som gång på gång lyfter fram ett mediokert alternativ och gör det till vinnare, medan råtalangen får hamna på säkra tredjeplatser eller sämre...

Det handlar ju om jante...

Svenskar älskar en underdog. Dom älskar att visa de som kan att de inte ska tro nåt. Så en äkta talang KAN inte vinna i Sverige. Nej för då snörper folket på läppen och säger nej minsann nu skall vi rösta på Calle för han är det synd om ... SOm röstar på Malena för Snälla snälla var ju lite för mkt. Som ropar genialt om Tomas Ledin för att det är lagom snällt.

I år tror jag Calle vinner på detta.

Inte för Erik är så mkt bättre. Han är söt som socker, men charmig som polystyren. Talangen i år hette Tove... Jag har sagt det förr om två andra idoler: Darin och Amanda Jensen. Resten är karaoke.. Tove, Darin och Amanda är .. magi. Alla är inte min musikbag, men det är talang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0