Att skilja sig är INGET någon gör frivilligt påstår jag

Åter igen retar jag mig... Hur de "fina" människorna anser att folk som skiljer sig för lätt....
Och går sen åratal i terapi, håller skenet upp och är så präktiga.
Att skilja sig är INGET någon gör frivilligt påstår jag
Sen finns det folk som inte tror på livslång kärlek, men de brukar inte hamna i seriösa förhållanden heller.

Jag tror på livslång kärlek. Men jag tror oxå på att våga ge upp om man gör varandra mer illa än väl.
Jag tror på att kämpa, överleva vardagstristess. Gjorde så i 13 år. Men jag tror även på att våga ge upp om man försökt allt och kroppen fortfarande skriker nej.

När folk möts av dessa argument så blir man plötsligt "godkänd" - Men du hade ju försökt säger de och lägger huvudet välmenande på sne. Jag är ju inte som "vanliga skilda".

Screw you happy suckers, separation är ALDRIG nåt enkelt. ALDRIG man gör för att man är lite bored och vill ha en häftigare fredag.
Inte med kids inblandade iaf. Men jag tror inte ens att utan barn så är det nåt man väljer för att pigga upp livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0