Hurtfrisk som en gummiboll

Det slår mig med häpnad varje gång jag börjar leva nyttigt:  Att jag mår bra. Att jag är fylld av energi. Att det inte är jobbigt och svårt.
Och att barnen faktiskt lätt hänger på. Dom tränar med mig, äter nyttigare och ingen klagar.

Sånt som känns helt absurt och oändligt långt borta när jag sunkat ner mig i TV-soffan med chokladkaka som min bästa vän. Det är inte svårt att inte få kvällsnack varje kväll längre. Faktum är att tanken börjar förefalla bisarr att jag tyckte att det var ett måste.


Nu väntar jag bara på att kilona skall rinna av så att jag kommer i mina nya Jackpot-byxor som ligger och retar mig i garderoben.

Dagens musik: Blur - Retromössan på och mina ack så många drömmar om mr Damon A kommer tillbaka i full styrka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0