Gillar läget - Överviktig.

The bottom is nådd.. Ställde mig på vågen idag. Och efter den inledande chocken, kom snabbt förnekelse: "Vågen är felkalibrerad".

Men jag underkastar mig. Jag vet ju att jag tappat all grundkondition samtidigt som jag fikat mig fram.

Det håller inte.


Jag är överviktig. Inte relativt. BMI < 25. Överviktig.

Jag är inte missnöjd med min kropp, men det håller inte.

Har ju en smygande diabetes och jag ska bli 104 år gammal så något måste ändras. Och det sker nu.


Åtgärdspaket:

  • Träningscykel köptes igår (och tränades faktisk med oxå). Träning blir nu obligatorisk varje dag. I lugn takt, men obligatorisk. Minst 15 minuters trampning var dag.
  • Guldkant på tillvaron försvinner. Åsa Får Inte Äta Godis/Chips/Feta såser. Åsa får äta äpplen.
  • Portioner minskas
  • Bloggen förvandlas till en vikthälsoblogg (sånt som Åsa egentligen ogillar).

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Jga vägrar att släppa guldkanten, ost är nyttigt, det räcker med EN liten kaka till kaffet..

2008-08-26 @ 10:43:06
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

Godäpple på dig då Åsa. Här får man hålla in gunget när man hälsar på det ser jag det...känner på mina sidovalkar ja usch näe det är Os-tvs fel absoluut inte mitt! Himlar med ögonen ja man får ta bort kakan till kaffet på eftermiddagen ock köra med sacketter i kaffet så kanske det ordnar sig Skall du vara så duktig,,får ju ont samvete Nåja sretchingen på morgonen gör väl sitt till lite grann ialla fall.

Ta inte i för mycket så du ledsnar Trollpackan kör motion så det ryker kolla inne hos henne det finns mycket gym där tips an du säkert få om du vill av henne..well well (min internationella sida var det där)Ha en trevlig dag

2008-08-26 @ 11:06:00
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: ÅsaL (ja ägaren av bloggen)

Guldkant kan man ju inte radera helt. Men i mitt fall får jag hia mig litte (som dom säger i skåne). Kakan får tas i singular och på helger!

2008-08-26 @ 11:09:53
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0