Hårresande tanke

Varning: För de som älskar/hatar/slöläser mina vanligtvis reflekterande/pretentiösa inlägg kan sluta läsa nu. Detta inlägg kommer uteslutande handla om hår. Hår har inte fört mänskligheten framåt, inte är något som det skrivs många poem om, men kan likväl uppfylla ens människas tankar. Hår är kul, hår hamnar på mina tankar idag.

På måndag så skall dom äntligen tämjas mina vilda obefintliga lockar! Jag har varit i hårkris i månader, och min omgivning har förfärat sätt hur den söta Beatles frisyren förvandlades först till Göran Hägglund, till Maria Abrahamsson till Daniel Westling. Ingen av de nämnda är hårförebilder för frk Åsa, som lidit fåfängas alla kval. Men förbarmade sig min frisör över mina kval?? Nej helt samvetslöst åker hon skider och låter mig vandra i dejtingdjungeln med detta patrask till hår.

 Och jag tänkte göra min dotter lycklig och klippa mig i en klassisk flickfrisyr. Eller nåja.. Det är inte så många har den men klassisk ändå. EN superkort bob som andas charleston och champagne.  



Jag är lite rädd för att jag kommer se ut som en dominant naziflicka men isåfall lär det ju växa ut och återigen förvandlas till Westling burr.

Kommentarer
Postat av: Pia

Heja Åsa! Man måste prova sig fram. Och vem vet... dominanta naziflickor går kanske hem i stugorna!?! :-D

2010-03-08 @ 22:19:28
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Jag hoppas att dominanta naziflickor är precis vad alla singelmän söker i vår helt enkelt :-)

För jag vågar prova!

2010-03-09 @ 17:14:26
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: Pia

:-D



Låter ju hur coolt som helst!

2010-03-09 @ 17:28:22
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2011-07-20 @ 03:58:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0