Framförallt hör jag vad du inte säger

Ett samtal är mer än orden du skickar till mig. Det är också orden du väljer att inte säga. Och tonfall som skvallrar just om att det finns mer att berätta.

Du gör det, jag gör det. Men det tröttar.

"Jag kan inte idag för att bla bla bla". Nej just det, för det är ju .. vänta vad kallar vi det... bortförklaringar. När intresset inte riktigt är där prioriterar man gärna bort det lättvändigt. Med en enkel ursäkt, och halva samtalet som inte uttalas. När jag inte hör orden du vill säga tar jag dom för givna sanningar, även fast de kanske inte är det. Om du inte säger det jag vill höra så antar jag rätt av det är för att du inte vill säga det.

Jag dömer hårt, jag dömer fort. Försöker jobba på det. Men jag vägrar sluta lyssna på det som inte sägs.
Jag vägrar hålla inne med min del av sanningen, men gör det ändå för att jag blir så trött på att alltid vara den som tar tag i saker.

"Men vi kan väl ses en annan gång"
Eller så struntar vi i det? Jag kräver lite att man går all in, annars kan det vara.


Kommentarer
Postat av: Martin

Helt rätt. All in eller inte.. man kan inte ha kakan och äta den. ;)

2010-03-11 @ 19:50:51
URL: http://karleksforklaringar.blogspot.com
Postat av: Åsa

All in. Annars lever jag bra i min ensamhet ändå.

All in, alltid. Förstår inte denna tveksamhet.



Eller är det artighet dom försöker uppnå?



Ett enkelt, "du jag är inte så hänförd" funkar på en sån som mig. Fast ett "du jag är väldigt hänförd" funkar ännu bättre å andra sidan :-D

2010-03-11 @ 20:24:26
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: ME

Håller med som fan! Trött på dåliga ursäkter. ALL IN!!

2010-03-21 @ 00:15:24
URL: http://enslagsomstart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0