Fräknar på näsan och solsken i blick

Sverige är ett vackert land. Kanske inte landskapsmässigt även om folk försöker övertyga mig...
Men Sverige är snarare ett land med förbaskat undersköna människor. Till och medelfula individer är fasiken tvålfagra om man bara betraktar dem lite.. ATt sitta på en buss och kallt betrakta svenskar är lite magiskt. Det är höga kindben, stora ögon, vackra kläder, kyssvänliga läppar och lagom slarvruffsiga hår.

För helt plötsligt är alla vackra. Kanske är det den perioden av månaden då jag finner omgivningen underskön, eller så är det våren som strött trollpulver i mina och omgivningens ögon. Jag klippte mig idag, och med detta vårtrolleri blev även jag vacker. Skön känsla.

Solen är varm, den är efterlängtad, den är här. Den ger mig fräknar på näsan och solsken i blick och inte så anständiga tankar.

Dagens musik: Herr Hellman igen.. Han lämnar mig visst inte ifred fast vi bara skulle vara vänskapliga.

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh visst är det härligt att vi djupfrysta svenskar börjar tina upp nu och vänder näsorna mot solen...



Man blir ju grymt nyfiken på din nya frisyr!! Får man en hint, eller kanske rent av se en bild?

2010-03-15 @ 17:38:33
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Storsmurfen finns att beskåda på fejjan.

Bild kommer här på blogg så småningom så fort jag lyckas ta en mer normal bild på det skrattande månansiktet

2010-03-15 @ 18:16:19
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0