Dags för harlequinromaner

I singellivet är det lätt att fastna i en känsla av avundsjuka, sexuell frustration och stuvade makaroner som gör att man längtar ohämmat efter himlastormande romanser och kärlek utan gränser. Man tittar på lyckliga par och suckar en smula hänfört och önskar att deras lycka vore min. Och så drömmer jag lite grann: Om när min prins stormar in och hänför mig. Fast i mitt fall måste han ju ringa på, strunta i att jag inte har städat, sätta sig i soffan och vänta på att barnen somnar och sedan kyssa mig fånig.

Men nu har jag visst drivit ifrån vad jag ville säga….

Jo, med all denna kärlekskrankhet börjar jag förstå varför Bronte systrarna och Jane Austen skrev dessa svulstiga kärleksromaner. Skulle jag sätta ner pennan idag hade det blivit en Harlequinroman med håriga bröst, ändlösa famntag och en man som hade funnit hjältinnan fullkomligt ofelbar. En roman med höskullar och kärlek som varar för evigt.

Apropå ingenting så hörde jag Salem på radion idag.. han läspar lite.. Åsa rodnar nästan av välbehag.


Kommentarer
Postat av: Pia

Hurra Åsa, det låter som ett projekt! Behöver du någonsin en co-writer eller bara lite inspiration är jag mer än glad att hjälpa till :-P

2010-03-18 @ 17:56:47
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0