Budord från villaförorten

När jag var liten så arbetade jag tydligen extra som livsprofet. Inget jag minns själv, men fått återberättat och fått se bevis på. Jag lade små små lappar med visdom i folks fickor och serviser så att de kunde läsa och ta del av mina åsikter eller reflektion. Mamma fick en med "Börja med en kram på mårronnen", farmor fick en om "Nikkas gillar inte mjuka köttbullar", vår granne fick "jag vill inte att du dör, sluta röka, det gör dig streckig" etc

Så idag tänkte jag återuppta min profetkunskaper och dela med mig av mina budord, mina erfarenheter om livet. Detta är mina råd, dom står fritt att förkasta, hör av dig om du vill ha fler.

  • En kram är en bra början på dagen
  • Välj klokt, väl väl och välj aktivt - De val du gör kommer att göra dig som människa
  • Om du inte hinner välja klokt: Tänk igenom efteråt och acceptera följder
  • Gör massvis av misstag
  • Ta tag i saker nu, dom är jobbigare imorgon
  • Le mot främlingar, världen är snällare så
  • Lek med ditt hår! Det är för tusan en del av din kropp som växer ut med jämna mellanrum, och kan förändra ditt utseende i grunden. Lek med det!
  • Sluta leka med håret om det inte kommer tillbaka dock
  • Dansa fram, dansa fram när folk ser och när de inte gör det. Dansa hemma och dansa borta. Dansa när främlingar rynkar på näsan då dom inte hör musiken i ditt huvud. Dans gör dig glad, det behöver inte vara skolad dans eller ens i takt. Ryck på kroppen på måfå och ... lev för satan
  • Skaffa barn tidigt. Barn är bra, men inte för gamla kroppar och sinnen. Om det inte går, så går det inte. Men glöm inte barn.
  • Unna dig god mat
  • Unna dig god mat utan dåligt samvete. Du är inte så tjock som du tror. Och även om du är det så är du troligtvis rätt söt ändå
  • Rör dig, andas, vandra omkring på vår jord och se varenda liten nyckelpiga du kan hitta.
  • Tyck om din familj. Det gör allt lättare
  • Älska.
  • Skjut inte upp konflikter eller frågor till imorgon. Ställ frågorna eller ta konflikten direkt. Annars växer sig klumpen stor i magen och helt plötsligt är den ett cementblock som gör att du är helt handlingsförlamad.
  • Älskar du någon, låt dem veta det.
  • Vill du älska någon, våga bjuda in människor i ditt liv och din sfär. Och säg till dem om de råkar hänföra dig
  • Skit i alla dessa råd om du har bättre på eget lager





  


Kommentarer
Postat av: Tove

Det där var jättebra råd! :) vissa av dem i alla fall ;)

Le mot främlingar!!!! :D I agree

2010-07-14 @ 16:46:16
Postat av: Anonym

Hoppsan! Tackar...

Nuförtiden kollar jag inte ens min gamla välgjord utan huserar på wordpress

2010-07-14 @ 17:07:53
URL: http://Osorteradetankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0