Vackra dagar, vackra tankar

Det finns vissa dagar när livet ler mot en. När molnen helt plötsligt börjar snöa för du längtar efter ljuset.
När vännen du saknat utan att veta det knackar på för en timmes skitsnack och kaffe. När posten kommer med presenter och en bok du inte visste du ville läsa. Att jag är ledig medan andra stressar.

Och bland dagens i-landsproblem så har vi.. inget. ATt jag tröttnat på alla min musik vill jag inte ens gnälla om. Det är behagliga problem, att bege sig ut på musikjakt. Även om det just nu går trögt.. musiken hittar mig inte.

Jag har lätt att se det vackra. Så enkelt att jag emellanåt betraktas som en happygolucky smurf.
Men det är så jag vill leva.
Vill inte gnälla på skitsaker, vill inte skylla ifrån mina bekymmer på andra. Jag lever mitt liv som ser ut som det gör pga mina val. Och jag håller fast vid att en sån inställning lönar sig i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0