Schizofren vardag

Barnen kom, dom såg, dom kramades - dom segrade. Som alltid, på total knockout över mitt veka hjärta.
På två millisekunder var hemmet mer hemlikt, och jag förvandlas till mysmamman i fåtöljen med sitt kaffe och breda leenden.

Hemma är rätt beskrivning på känslan.

Sen så vet jag hur mkt jag njuter av lugnet de inte är här. Hur friheten nästan berusar mig. Att kunna spela sin musik alldeles för högt alldeles för sent. Att ha wasabi i allt utan nån klagar. Hur jag kan rymma till Louisiana bara för att jag vill. Hur jag kan prata skit till klockan tre på natten över färgglada paraplydrinkar.

Men... Det är bara semester.

Hemma just nu är med mina kids. Alltid. Men så blir det inte i en schixofren skilsmässovardag.
Tids nog får jag Åsa tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0