Om sprit

"Jag kan sniffa mig till ett fyllo på nolltid", säger Birro i sin senaste krönika. En talang vi delar.
Han har den då han var/är ett själv. Alltid frågan om hur man skall benämna det. Jag säger var ett fyllo, då han nu är nykter. Dock är det ett livslångt ok att bära. Jag känner igen dom ändå... Kan se så lätt de som bara har roligt, och de som gör det för att de måste för att orka med livet. Som hoppar på vilken kick som helst bara för att överleva.

Ett tag så drack jag inte då jag likt Birro inte fixade att se detta spel pågå bland människor. Se hur folk förvandlades till gapigt skräniga människor med nersatt tankeförmåga. Ännu mer för att dess fyllon syntes så tydligt och ibland kan det vara svårt att veta så mkt om en människa. Information är makt men oxå ett jäkla ansvar. Säger man till? Hjälper man dem till insikt? Eller ler man och låtsas som ingenting?

Att lätt kunna läsa av människor är ibland en jäkla förbannelse.

Nu dricker jag gärna. Till god mat. I gott sällskap. För att jag vill. Inte för att jag måste. Så har det aldrig varit, och kommer aldrig bli för mig.

För övrigt:
Imorgon börjar vardagen och jag vill inte ryckas ur denna behagliga semesterlunk.
Jag vill ägna mer tid åt mig själv och min familj.
Jag vill vara uppe om nätterna, sova på morgonen.
Jag vill dricka Zoega istället för automatkaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0