Att nöja sig

Fastnade i tankar och artiklar om kärlek. Blir ibland så. Blir ännu oftare så när mörket är midvinterlikt utanför och ingen kramar mig i soffan.

Det var en artikel om att nöja sig, sluta leta efter rätt som fick mig att börja fundera. Men det är ju gamla tankar och jag kan väl till viss del hålla med om att folk letar för mkt efter ngt konstigt ideal istället för att stanna upp och låta sig hänföras av det som finns. Det kallar jag inte iofs att nöja sig. Jag kallar det .. sunt förnuft.

Men sen fortsatte jag... till en donna som funderade om skeva förhållanden, skeva samtal. Där en är mer intresserad än den andra.
Och jag tänkte .. så är det.
Sen tänkte jag.. så tråkigt.
Jag vill ju ha jämlikhet. Där jag ger lika mkt som jag får, och han ger lika självklart som han får. Ett naturlig partnerskap. JAg vill inte ha maktkamp, eller skeva samtal.

Men jag är ju idealist.
Och just det.. singel :-)
Kanske är det jag drömmer om en utopi.
Fast jag drömmer hellre än att nöja mig med samtal där motparten inte är intresserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0