Valentine

"Erotiska sms i all ära – det kvinnor helst vill ha är klassiska handskrivna kärleksbrev eller dikter. Men bara hälften av männen har skrivit ett." Inledningen kommer från Aftonbladet som vill få oss att bli romantiska i helgen.

Vilket får tanten att fundera...

Varför är det alltid männen som skall uppvakta med rosor och poem?
Varför är den traditionella kvinnliga uppvaktningen att piffa till sig själv med underkläder och förföra mannen?
Vill inga män ha rosor och poem?

Jag hävdar ju att jämlikhet kräver att vi tjejer slutar dumförklara män och kräva en förbaskad massa som vi inte själva kan leverera. Och för att inte feministerna därute skall svimma av därute: Jag kräver att män betraktar kvinnor som äkta jämlikar och inte sexiga sötnosar.

Uppvaktning skall vara tvåsidig. Annars underblåser vi kvinnor den där drömmen om den väna Rapunzel som sitter i ett torn men som inte kan räddas av ngn annan än sin drömprins som får göra allt jobb och klättra och hej och hå.


Kommentarer
Postat av: Martin

Håller med dig fullständigt!



"jag hävdar ju att jämlikhet kräver att vi tjejer slutar dumförklara män och kräva en förbaskad massa som vi inte själva kan leverera. Och för att inte feministerna därute skall svimma av därute: Jag kräver att män betraktar kvinnor som äkta jämlikar och inte sexiga sötnosar. "



Väl rutet! :-D

2010-02-09 @ 11:24:10
URL: http://karleksforklaringar.blogspot.com
Postat av: Åsa (ja bloggens ägare)

Ibland kan jag inte låta bli: Jag tror det behövs fler kvinnor som ryter i och slutar försvaga sig själv . Jämlikhet kräver två parter, inte att män servar kvinnor.

2010-02-09 @ 16:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0