Målbild


Jag är redo. Våren kommer snart, och sommaren ramlar alltid över en utan att man märker det. Som en förälskelse där man bara trivs vill vara mer och hänförs, och vips utan att man märkt det är där Kärlek.
Jag är redo, trädgården gömmer sin grönska under snön men jag kan se den. Jag kan se hur den vill fyllas med kulörta lyktor, goda vänner och sangria. Musik som är där, men som spelar andrafiol till alla samtal som pågår, till alla leenden i min lilla trädgården.

Målbilden är klar: Åsa i sommarklänning, grill med lammfärsbiff och ja... sangria.
Satan vad tanten tjatar om Sangria idag.

 


Kommentarer
Postat av: ljusblo

Sangria....really??

Aldrig sett dom dropparna innanför det här landets gränser....och känner att jag aldrig saknat dom heller.

Om det går att få ett härligt glas rött vin till allt det där andra du beskrev så låter det underbart, men frågan är om det verkligen blir något våraktigt i år.

2010-02-22 @ 21:57:08
URL: http://ljusblo.blogg.se/
Postat av: Åsa

SAngriga - Absolument!

Fast är man kinkig kan man självklart få rödvin, eller till och med saft. Så länge man är trevlig och bär sin del av samtalet brukar jag inte vara så hård värd.



Lycka till med flytt av sakena!

2010-02-23 @ 06:58:46
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: Pia

Ingen sommar utan Sangria säger jag :-) Jag experimenterar ständigt för att få fram det ultimata receptet och är ickekonservativ vad det gäller frukterna. Gärna jordgubbar och ananas, fast jag hört till leda att det bara förstör Sangrian.



Mitt hitills bästa recept är 2 flaskor La Rioja Alta, 8 cl Grönstedts, 2 tsk honung, 1 skivad citron, 2 små skivade apelsiner, 3 nejlikor och 25 färska jordgubbar eller hallon/persika/mango eller ananasbitar. Späds med 1/5 fruktsoda i glaset. Mmm...



Vad tror du om det Åsa?

2010-02-23 @ 18:26:05
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/
Postat av: Åsa (bloggens ägare)

Åhåhåå.. Det låter som jag måste testa i sommar. Det låter som du är på spåret på ngt stort som nog måste testas i skenet av mina kulörta lampor.



Jag är för övrigt helt enig, en sommar är inte komplett utan jakten på det perfekta sangriareceptet.

Likt en höst inte är komplett utan efter kräftlagsoptimering. Ljuva besvär.

2010-02-23 @ 18:43:16
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: Pia

Blev lite wild and crazy förra sommaren och provade en liten dillkvist i, för att liksom bryta det söta (eller hur jag nu tänkte?). Blev inte bra, men på nåt konstigt sätt helt drickbart ändå ,-)



Varm sommarkväll, perfekt grillat kött, fräsch sallad och hemmagjord aioli, mmm... när så sista fruktbiten i Sangrian är avnjuten i munnen, ja då är livet rätt så gott :-)

2010-02-23 @ 19:47:20
URL: http://spaceagegrandma.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0