Imponerad, inspirerad och .. tja glad i livet

Snön är djup, och himlen är mockafärgad. Mina tofflor är varma, teet ryker och jag ser ingen anledningen att oroa mig för framtiden. Jag ämnar nämligen ägna mig åt att umgås med mig själv i mitt Hem. En av favoritsysslorna för en i övrigt häpnadsväckande extrovert människa. Kanske därför det är så härligt dekadent att ta av alla formella kläder, sätta upp luggen och dansa runt. Krypa upp i soffan med yllefilt som tjänstgörande kramsubstitut och reflektera över livets härlighet.

Rätt ofta så förstår inte människor hur fantastiska de är. Har idag suttit på utbildning och hänförts åt kollegor:

  • hur sjukt innovativa de är, hur lätt de vänder på ett problem och hittar en lösning
  • hur mkt stöddigare folk borde vara med tanke på hur väl de tänker 
  • hur vackra de är (svenskar är ett sjukt vackert folk)
  • hur lätt de spricker upp i ett leende bredare än Vänern

Jag inspireras av allt ovanstående. Jag inspireras av att se trygga lagomglada människor som .. gillar läget och utgår därifrån. När jag ser det så blir jag.. varm och kör hem med ett leende klistrat över läpparna. Tillvaron är rätt behaglig, med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0