Du måste leva i nuet

är en av de klyschor som jag lärt mig hata rätt intensivt. För första kommer det från folk som är skitdåliga på just att leva i nuet. Utan använder klyschan för att inte planera saker.  

"Släpp planerna, och var lite impulsiv"

Vilket är  en ren omöjlighet: Jag är döstiff, vet om det, men är ändock mer impulsiv bara jag får en yttre ram av trygghet att hålla fast vid. Jag är roligast på festen, bara jag vet när det slutar. Fyrkantig säger vissa, strukturerad säger jag.

För mig är att leva i nuet att gilla den verklighet du lever. Att gilla uppskatta älska hänföras av sin partner och sina barn. Att gilla uppskatta älska utveckla sina vänner. Att ha ett hem som är hemlikt och ger dig styrka. ATt gå till jobbet med nyfiket sinne och ingen klump i magen. Bara bra.

Inga drömmar bort. Lev i nuet :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0