IF YOUR LIFE WAS A MOVIE, WHAT WOULD YOUR SOUNDTRACK BE?

Opening Credits:
Shame and scandal - Peter Tosh
Tja skall ni se en film om mig så skall vi börja dansa från första början

Waking Up:
Dagny - Owe Thörnqvvist
För att jag behöver mitt kaffe vansinnigt fort och älskar Owe

First Day At School:
Trash - Suede
Inte höga tankar om hemorten.

Falling In Love:
Hooked on a feeling - Björn Skifs
För kärlek är inte så hippt, utan mer primitivt, mer hoogashacka!

Fight Song:
A Scene, It's An Arms Race  - Fall out boy
Slåss gör jag inte, men denna får mig adrenalinpumpad iaf!!

Breaking Up:
Who needs love like that - Erasure
Lite bitter pop kan hela det mest brustna hjärtat

Prom:
Somebody told me - the Killers
Pubertalt, adrenalin och olycklig kärlek. Briljant och jag kan snabbt sitta stilla när jag hör den. På repeat 100000000 ggr.

Life:
Rumba de Barcelona - Mano Negra
För att just så vill jag dansa fram i turbofart genom livet.

Mental Breakdown:
Pixies - Where is my mind?
Enkelt, briljant och en av världens bästa låtar

Driving:
Ice Ice baby - Vanilla Ice
Bakom ratten förvandlas jag till ett frustande fartmonster i white trash modell som inte tvekar att vara stencool rappare.

Flashback:
Enjoy the silence - Depeche Mode
Kommentarer överflödiga

Getting back together:
The more you ignore me - Morrisey
HAHA... tja jag har ju aldrig återförenats med ngn kärlek utan slut har ju sina orsaker så varför inte lite stalker musik.

Wedding:

Fix you - Coldplay
För jag gråter som ett svin och jag tycker det är den bästa kärlekssång som någonsin skrivits!!

Birth of Child:
Apple of my eye - Ed Harcourt
Kärlek barn är svårt att sätta toner till.. Men denna förmedlar lite av den totala, helt oegoistiska kärlek man känner.

Death Scene:
Nu kan du få mig så lätt - Håkan Hellström
svåraste valet... Texten blir fel. Känslan rätt, så nåja.

Funeral Song:
Always on my mind - Elvis Presley
För jag kan inte tänka mig ett vackrare sätt att säga hejdå och jag älskar er alla som är där och säger dito till mig på min begravning. Den är taskig, för den är tårframkallande, men det är lite därför man har en begravning väl? Släppa fram tårarna?

End Credits:
Paper planes - M.I.A
I'll take your money..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0