Schlager i Göteborg

och för första gången har jag tjuvlyssnat innan tävlingen!!

Nåja åsikter:

Låt 1 Nina - Tick tock:
Hörde endast pga nattning men lät.. som en rockmusikal. Inte för Åsa

Låt 2 Joanathan F - Welcome to my life
Disney på bomull. Söt pojke sjunger oskyldig låt

Låt 3 Shirley Clamp
Huh, jag gillar inte Shirley. Hon har ett vibrato som är rätt så mkt over the top. Låten var sådär men är säkert en sån som växer med tiden och som kommer spelas ihjäl på radio, men Åsa säger ännu en gång nej tack

Låt 4 Scotts
Min mamma tycker att sångaren borde vara ngt för mig då vi båda är singlar och han har nåt finurligt i blicken. Personligen tycker jag han för ryckiga ögonbryn för att vara kärleksmaterial. Men mer sakliga saker - Låten tyckte jag gick för fort!!!

Låt 5 Emilia
Som en Bondlåt från 60-talet! Jag höjer ett intresserat ögonbryn.....

Låt 6 Alcazar
Proffs!!! Låten funkar, den knockar inte vid första intrycket, men funkar. Och som jag sa om Hero förra året: Jag skäms ju inte om denna representerar Sverige.

 Låt 7 Caroline af Ugglas
Den här låten vann tjuvlyssningen med hästlängder!! Och trots att hon kan vara svå att ta live så klarar denna låt/artist kombo även det i TV. Här har hon hittat rätt låt för sin så speciella röst. Jag älskar! Som att se på ett äktenskapligt bråk i tonformat. Briljans! Åsas favorit i GbG

Låt 8 Marie Serneholt (mer känd som flickvänen till Måns Z)
Lilla gumman vill så gärna bli känd för sig själv. Och har kropp och röst nog så att det borde gå. Men känns ... själlöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0