Våga vägra rosa

När jag var ung och inte hade barn så var jag dödsäker att jag skulle uppfostra mina barn könsneutralt.
Å andra sidan var jag säker på att få en pojke oxå.
Mina barn skulle ha randiga kläder i röt och grönt och leka med träleksaker....

Sen kom mina barn och visade sig ha en egen vilja. Lite chockerande.

Nu får jag köpa rosa grejer till förbannelse trots att jag egentligen inte vill. Engelska forskare vill tvinga föräldrar till bojkott. Jag går nog mer på principen att låt barn få vara den individ de vill UTAN att förminska dem. Låt dem vara STARKA prinsessor som kan allt.
Bara för at man leker med teservis gör det väl inte till ett mähä???

Så istället för att styra barnens lek, våga vara en stark förebild. Som kvinna - våga vara stark, kunnig och inte kräva hjälp och fnissa bort allt allvar. Som man - Våga visa dig mjuk, diskussionsbenägen och en naturlig del av hushållsarbetet med mat, städ. Våga vara förebild!
 
Men jag är en hippie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0