Om man extrapolerar min vikt....

Fakta 1 (Deprimerande)
Om jag, eller läs Excel, extrapolerar min vikt med förra årets viktuppgångstakt så kommer jag väga lika mkt som jag gjorde höggravid med dottern 2009-02-26. Jag som är en pingla kan ju inte väga så mkt!!

Fakta 2 (Försiktigt hoppfullt)
Jag har påbörjat resan neråt. 2 kg på en vecka. Lite för mkt för att vara sunt, men troligtvis mkt vatten så därmed är jag förlåtande. Och har ju inte svultit. bara slutat äta kvällsfika, osunda mellanmål och börjat röra mig.
Men nu  måste jag ju göra nytt excelark så jag beräkna när jag når målvikt.

Har jag nämnt att jag är en Microsoft Office-nörd Deluxe? Frågor om formattering, tricks i Visio, Project, Excel och Word besvaras lätt :-)

Delmål är nu bestämt: 5 kg ner innan jul. Delmål 2: ytterligare 5 kg innan sommaren. 1:an klarar jag, det är inget alternativ. Frågan är vad jag ska få för belöning? En ny kappa? En lila basker?
Det andra delmålet blir en utmaning...

Kommentarer
Postat av: Teresa

Nej, du kommer inte att nå den vikten. Är helt säker! Delmål 1 först, sen tar du tag i nästa. Mina mål är mer flummiga eftersom jag kan pendla 4 kg i vikt (upp och ner) på en vecka. Mina mål handlar mer om disiplin, rutiner och allmän hälsa. Såååå svårt att ta på bara ... :(

2008-09-02 @ 11:30:45
URL: http://www.malika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0