Bitterfittan - det nya facket för alla skilda kvinnor

Jaha, då är det nu officiellt. Tack Aftonbladet att ni för in ordet bitterfitta i SAOL. Och att ni sätter mig i det facket.
För jag är ju skild och kvinna.
Då är jag ju bitter och hatar alla som lever i tväsamhet, tycker alla som skaffar bebis är naiva för att det är så svårt med barn, dricker baginbox medan jag röker och gnäller över att jag inte legat med någon sen Kalle på senaste krogrundan.

Eller nej.

inte direkt. Inte alls.

Jag tror på tvåsamhet., jag tror på kärnfamiljer
Jag tror för många ger upp för lätt, men tror framför allt att folk i allmänhet klankar alldeles för mkt på folk som skiljer sig även när det är genomtänkt. 
Jag tycker att barn är ljuvliga, enkla och inget som är värt att avskräcka folk för. Folk ska skaffa barn. Helst innnan 30 om det går så man pallar och inte gnäller hur mkt barnet stör de rotade vanorna.
Baginbox är praktiskt på bjudningar men det är inte medicin.
Jag vill inte radera hela mitt förflutna även om jag inte vill återvända till det. Det förflutna har tagit mig hit.

Men jag är en bitterfitta. För så enkelt är det, och den stämpel får jag nu dras med. Tack Aftonbladet!

Kommentarer
Postat av: Anna i Uppsala

Mycket bra, kunde inte ha sagt det bättre själv.

Aftonbladet, hur kan ni släppa fram en så meningslös person som Malin Wollin? Det luktar ju faktiskt bitterfitta om HENNE lång väg. Hon är bitter på oss som levt ett liv långt mycket längre än hon, hon är avundsjuk på oss som har hunnit se vad livet kan ha att "erbjuda". Ta bort henne, ta bort henne...

2008-09-05 @ 22:55:01
Postat av: Teresa

Ja du, tänkvärda ord minsann. Jag håller med dig!

2008-09-07 @ 12:07:15
URL: http://www.malika.se
Postat av: Krusmynta

Amen Sister!



Jag VÄGRAR vara en bitterfitta, även om jag är skild och kvinna och tycker att BiB är bra på semetrar och fester.

2008-09-08 @ 21:44:42
URL: http://krusmynta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0