S T O L T

Det finns få saker som får mig stolt utan gränser. Småmallig kan jag bli rätt ofta, men så där ohämmat stolt kan jag räkna på mina båda fingrar.

Men igår smällde det till med fyrverkier av stolthet: Min son tog baddaren. Och han växte tre centimeter av ren glädje. Han strålade, han babblade och han tittade hänfört på medaljen som var hans. Han har misslyckat en gång så jag var nervös men vi hade övat, och killen fixade det! Och då blev jag stolt - nivå 1.

Sen på kvällen när vi skulle somna så höll han ett litet tacktal till mig att "det var ju precis som du berättat för mig mamma, at jag bara behövde titta på fröken så skulle jag förstå och det gjorde jag. Jag älskar dig". Stolthet nivå 99. Det förekom till och med stolthetstårar från denna wimp till mamma.

Man behöver nåt sånt ibland för att känna att man gör ett bra jobb som mor. Jag vet att jag gör det, men det är lätt att glömma mitt i all vardagshets, trots, varannan vecka etc.

Nu skall jag gå och pussa den lilla trollungen för han är det finaste kille jag vet!

Kommentarer
Postat av: Teresa

Underbart härligt!! Klart du är stolt, klart du fäller en tår. Det gör jag bara av att läsa om det :)

2008-11-16 @ 15:34:53
URL: http://www.malika.se
Postat av: Veronica

Åh så duktig han är! Jag förstår att du är stolt, och få saker känns så bra i hjärtat som beröm från barnen.

2008-11-16 @ 20:32:27
URL: http://www.silverblavinge.wordpress.com
Postat av: Therese

Oh..vilken kille!! Jag blir helt rörd av hans ordler



Skickar med en liten utmaning så här på höstkvisten...för lite kul är den! Du hittar den på min sida!



Kram

2008-11-17 @ 09:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0