Cocooning

Min kollega sa att det lät skönt för jag satte just cocooning som status på facebook och msn. För det är ju så skönt nuförtiden att man inte behöver fråga folk hur dom mår (eller nåja) för man kan bara läsa deras statusuppdateringar. Mkt bekvämt säger den introverta.


Tillbaks till cocooning - Ja det är skönt. För värmeljusen duggar tätt, yllefilten från Klippan är inte bara ett måste utan ren livslust. Enda smolket i bägaren är ögoninflammation som kom i baktakt med dagis-ebolan som jag hade förra helgen. Nu har jag rosa ögon vilket min prinsessdiggande dotter kommer tycka är jättefint när hon får se mig på lördag. Personligen tycker jag att det ser rätt ufolikt ut.


Jag borde idag gått på en dejt, men ville inte ville inte ville inte. Ville göra sushi och se på IDOL under ovanmända yllefilt. Men så hittar man väl inte kärleken. Fast å andra sidan, om jag hade seriöst trott på kärlek med denna dejt hade jag nog inte tänkt i dessa "ställa in"-banor. När man tvivlar redan innan dejt 1 så är oddsen inte höga att undertecknad faller handlöst. Men å andra sidan, George Bush kunde ju bli president och det trodde jag inte kunde hända i en upplyst värld heller.

Och den 9:e december är det dags för läkarbesöket där jag äntligen får svaret på min förbannade hjärnröntgen. Bara en månads vånda kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0