Upptäcker ständigt nya eller vilande muskler

Som nybliven hyrestagare av en stor misskött trädgård så har jag att göra. Jag gräver upp lönn, liljor, rosor och ömsom svär ömson hänförs av min trädgård. Jag är skitig som ett penntroll, barnen likaså då de gärna hjälper till med alla bestyr. Bäst tycker sonen om att så gräs, och att bevattna. Dottern plockar mest blommor, och skalar bär. Katten är i himlen och har jagat sig slö på humlor.

Chokladkakan, den berömda doggybagen, räckte i TRE dagar. Och jag var lika mätt efter varje försök att göra slut på den. Kändes lite som det Simpson-avsnittet när Homer får en macka och inte kan sluta äta den. Trots att den möglar. Mot slutet hade jag det förhållandet till den mäktiga Double Chocolate Cake från brooklyn.

Imorgon ska vi hälsa på vår nya blivande katt - Kattikatt. Kamera medtas!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Godmorgon

Ja stora trädgårdar de kräver mycket omsorg man blir aldrig färdig i dem alltid något att rota med naglarna ryker man har jord upp över öronen nästan sorgkanter under naglarna med.. skrattar,,, rensa det blir man snygg av man får som grodskinn på fingrarna även om man har handskar på de går sönder så fort pekfingrar och tummar spricker isömmarna om inte annat. Man bryter av handtagen på rensarspadar och korta luckrare ja det är härligt med trädgårdar sen gräver katten ner både det ena och andra fniss,,,önskar dig en fortsatt trevlig sommar i din trädgård skrattar men det bli fint där man rota klart...

2008-07-21 @ 08:45:56
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Hanneles paradis

Vaffö gräver du upp liljor, rosor och anant....

2008-07-23 @ 09:00:08
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0