Mer om trädgårdar från semesterfisaren

För att svara Hannele: Varför gräver jag upp fina växter?
Jo, för min trädgård var för 20 år sen vacker men har under många år ignorerats vilket har lett till at det är misskötta rosor, liljor som spritt sig till oönskade delar och den tidigare fina (och lätt vildvuxna) strukturen har gått förlorad och trädgården invaderats av ogräs såsom vildhallon (ja det blir ogräs när det är överallt)
Så nu strukturerar jag upp så jag får tillbaka den där lummiga engelska park känslan. Det är fortfarande väldigt generöst med rosor och liljor. Men numera i hanterbart format. Plus numera även en gräsmatta som barnen kan gå på...

I övrigt lite statistik från mig:

Antal ggr kattskrället rymt senaste dagarna: 6
Trevliga besök: 1
Trevlig fika med maffia: 1
Antal utbrott från treårig tös: Oräknarbart

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Godlördag på dig.

Ojoj jösses då har du mycket jobb att göra, Just att det blir vildvuxet så fort det är ett evigt klippande och grävande hos mig med och nu i denna värme är det inte så kul med stor trädgård att jobb med då vill man bara sitta under något träd och lukta på sina rosor,eller hur Ja barnen ja de behöver stort svängrum för att leka på. Skönt när man kan ge dem det .Du får ha en skön helg nu då och jobba inte dig fördärvad i värmen

2008-07-26 @ 10:31:14
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0