En ständig längtan efter Uppsala

Så var det klippt. Allsången bjöd på Owe T och jag drabbades återigen av den där längtan som jag ofta gör: Uppsala, staden i mitt hjärta. Jag hör honom sjunga om Engelska Parken, Fyristorg och jag förflyttas: Jag känner doften av Fyrisån, en döner från Saffets etc.

Men för alla som er som tröttnat på flyttkort från mig, kan jag lugna er. Jag må vara ständigt på väg men inga flyttar planeras förrän barnen flyttar ut. Dvs om väldigt lång tid!!!
Tills dess stannar denna kropp och själ i Skåne och trivs vansinnigt bra med det. ty då även Skåne har sin självklara charm som jag säkert skulle sitta och längta efter om jag väl satt där på Vaksala Torg och matade duvor i färgglad basker. Dock barnen är skånska in i benmärgen och jag drömmer vidare om Upplands slätter.

För övrigt: Owe Thörnqvist gör mig alltid glad. Hans musik är så ohipp att jag gråter men likförbaskat kan jag varenda rad och jag viftar rumpan glatt!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

God onsdag på dig.

Men din var ju trevlig med Ove Thörnqvist säger du skrattar..det stod en varmkorvgubbe uppå Fyristorg...osv den minns man ju sedan barnsben. Han måste vara bra gammal nu väl? men håller igång såg jag med i tidningen.Ja flyttningar är jobbiga särskilt med barn klokt stanna tills de flyger på egna vingar.Finns en fördel med ofta flyttande det är att man gör sig av med massor med onödigt man samlat på sig under åren.På så vis får man plats i de nya skåpen men nya onödihgeter skrattar Hmm.. jaja så är det ha en bra dag med dig.

2008-07-16 @ 10:13:27
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0